BEN AHLAKÇI DEĞİLİM, AHLAKLIYIM MONCHER::.


FUTBOL'un abartılması, günleri ile ayları ile yaşayan birer "insan" haline dönüştürmesini yanlış olduğunun kanısındayım. Şöyle ki, dün hem doğum günümü kutlamak, hem de bir kaç arkadaşla bir araya gelmek için sponten bir girişim için 4.Levent (ki eskiden operatör "Four Levent" diye sesleniyordu, Osmanbey'e de "Mr. Osman" diye seslenmemiş olacaklar ki bu tarihi hatadan döndüler) 'deki metro istasyonuna geldiğimde daha bir şeyler olduğunun farkında olduk, ancak normal bir taraftar ruhu içinde tamamı aynı formayı girmiş genci yaşlısı, kadını erkeği, Seyrantepe yolunu tutmuştu bile. Taksim'e geldiğimizde ise neredeyse 15 dakika GS'lı taraftarların FB'lilere "bazı organlarını ikram etmesini konu alan" özenli bir besteyi duyduk ki, aynı besteyi sözlerini kendisine yorumlayarak BEŞİKTAŞK'lı arkadaşlar da FB'lilere yapmıştı. Çoluk çocuk, gencç yaşlı, kadın erkek, bu "YA RA MI YE FENER YA RA MI YE FENER" şarkısı altında 15 dakika boyunca İSTASYONDA rehin kalmamıza mı sinirleyim, yoksa artık metro yönetiminden gelen İSTASYONLAR ve TRENLERİMİZDE sigara içmek yasaktır! gibi aklımın bile almadığı anonsları duyduğuma mı? bilmiyorum!
Ancak şurası açık ki,
Biz ne eğlenceden anlıyor!
Ne eğlenceleri yerine getirebilecek durumları biliyoruz!
Daha düne kadar FACEBOOKLARDAN ÜLKE ELDEN GİYOR 12 HAZİRAN SON ŞANSIMIZ DİYENLERİN de
Nasıl KODUK türünden ki hatta daha ağırları da var SLOGAN ATMALARI DA insanı ister istemez SİZİN KORUMANIZLA kalacaksa zaten GİTSİN dedirtiyor!

Bilenleriniz bilir TURKISH CHAT adında bir film yapmıştım 2005'lerde filmde tam da bu FB-GS karşıtlığı işleniyordu! Katıldığım festivallerden birinden genç bir katılımcı şunu sormuştu! SİZ FUTBOL'UN BÖYLE BİR ŞEY OLDUĞUNU MU DÜŞÜNÜYORSUNUZ? Hayır tabii ki ben böyle bir şey olduğunu düşünmüyorum! Futbol bir ülkeyi bir birine bağlayan, gençleri kötü alışkanlıklardan koruyan bir şey de olabilir? Ama şimdi gençleri kötü alışkanlıklara esir eden bir şey! de olma yolunda...
Ben AHLAKÇI değilim, ahlakçı olsa bir dakika beklemezdim ve şikayet ettirirdim. Metroyu belki de kapattırırdım ÜZERİNDE GS FORMASI DİLİNDE SLOGAN OLAN BU VAHİM GÜRÜHA! ancak ahlakçı olmadığım gibi AHLAKLIYIM da! küçüçük çocukların, genç kızların bu sloganlara orada MARUZ kalmasını da bir İNSAN EVLADI olarak hazmedemem!
Bir afiş gördüm SAHAYA YABANCI MADDE OLARAK YENİ RAKI ŞİŞESİ ATMIŞLAR!
Yazanı tebrik ederim!
YENİ RAKI yabancıların olduğu için YABANCI MADDE STATÜSÜNE geçmiştir!

SİZ KİMİN NERESİNİ YEDİNİZ ŞİMDİ BAKALIM moncher::.

Muhabbetle
Murad Çobanoğlu
www.muradcobanoglu.com
18 Mart 2011::.